Para Pengikut..

Monday 11 July 2011

Kadang-kadang sikap manusia pening untuk dimengertikan.

Salam uolls..
Entri ini tentang mengutuk seseorang yang suka mengutuk.

Itu hari saya menelaah la satu blog neh. Dulu saya pernah baca satu entri panas dalam blog beliau.
Entri tu bukan panas 18SX walaupun kebanyakan entri beliau punya istilah-istilah bukan untuk bacaan umum. Entri tu pasal blogger jugak. Dan saya review entri tersebut tanpa segan silu. Kalian belek2 la entri tu dalam label 'perspektif saya'.

Tapi kali ni saya nak review keseluruhan blog beliau. Tak nak link ke page beliau nanti tak pasal-pasal gaduh-gaduh maya. Saya agak beliau punya tahap pengetahuan paras master la. Memang banyak isu beliau utarakan. Politik, semasa, cinta dan banyak pasal komen blogger lain. Sayang sangat.
Pengetahuan tinggi tapi dengan cara menjadikan blogger-blogger lain subject matter untuk mencantikkan bait kata dalam setiap entri.

Bukan memuji tapi 'menganjing'. Maaf. Memang nampak kasar. Tapi di tempat saya ayat tu memang tak nampak kasar selain memberi maksud memerli.Berbalik kepad beliau. Saya respek tabik spring beliau berani terang-terangan komen itu ini begitu begini kepada blogger-blogger lain
Yang punya style tersendiri, punya minat tersendiri, bahkan punya peminat tersendiri.

Tapi kalau dia berani tunjukkan diri terang-terangan tentu saya akan tabik dengan kedua-dua belah tangan dan kaki. Kenapa tak tunjuk muka kalau ikhlas mahu orang berubah.
Ibarat seseorang ustaz didatangi seseorang hamba Allah untuk minta nasihat tentang ilmu agama.
Tapi ustaz hanya menyampaikan dari sebalik pintu tanpa bertentang muka.
Ya. Macam tak yakin untuk sampaikan ilmu yang ada.Begitulah. Macam mana nasihat itu ingin masuk terus menusuk ke ruang fikiran untuk berubah.
Sia-sia beliau menaip 500 patah perkataan.

Saya bukan menyebelahi sesiapa. Tapi bila mention nama seseorang, letak gambar mereka, dah mengaibkan seseorang. Contoh tajuk entri 'aku benci perempuan gedik' pum pang pum pang keluarkan komen, nasihat,vdalil semua. Last2 ada gambar blogger lain dengan caption 'gambar sekadar hiasan'. Okeh. Saya bagi definisi skit kat hangpa.

Sebenarnya gambar tu visual yang menjelaskan lagi perkara yang sukar dimengertikan melalui teks.
Kalau org malas baca entri 500 patah perkataan kau mesti terus dia beranggapan tajuk berkait ngan gambar.
Kenapa kau tak tulis entri 'ramai remaja terjebak gaung pelacuran' lepas tu letak gambar awek ko.
Tulis caption 'ini awek aku,tapi gambar ni sekadar hiasan'. (apehal teremo berkau beraku pulak).
Ok. Saya tulis 500 patah perkataan pun bukan beliau baca. Jadi harap blogger lain yang nak cuba jadi seorang yang maha misteri. Korang fikirla tentang kandungan entri tu. Tak perlu kot sampai nak menghentam individu lain. Kita semua berkongsi ruang maya yang sama. Tak perlu kita rasa entri kita hot ramai pengkomen sedangkan ada yang kurang senang dengan kita.
Sekian.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...