Para Pengikut..

Tuesday 19 November 2013

Misi : Vakum satu rumah.

Salam uollss.
Semalam balik rumah tengok karpet rumah kita licin okey. Rupanya en.beliau yang vakum. Rajinnya awak hasben!!Hehe. Dalam ruang tamu ada dua karpet. Satu kat kusyen beli masa nak duk rumah sewa satu lagi karpet dalam bilik saya masa duk rumah mak. Bawak jugak sebab sentimental value sangat karpet tuh. Heheheh.

Cerewet skit la kalau hampar kapet neh. Asyik kena clear je kan. Aiolls ni dahlah TERSANGAT rajin kan. Kalau rajin seminggu sekali sapu, kalau kurang rajin dua minggu sekali, kalau tak rajin ada la sebulan sekali. Thehehe. Sampai penyapu pon dah rosak duk sental karpet *_____*. Kena beli penyapu yang sesuailahhh.

Rumah kitorang takde pon vakum. Tu en.beliau pinjam vakum bos dia. Macam best jer ada vakum comel kecik macam tu. Sape tau berapa harga dia? Hikhik.

Saya rasa saya ni macam tak suka la vakum, sebab bunyi bising. En beliau macam memahami je saya, dia yang vakum semua. Heyyy sampai kat dinding kat tile dia vakum. Lepas perasaan ke bang? Haha.

Pastu sambil vakum tu sambil membebel. Vakum karpet dia membebel, vakum kusyen dia membebel, pastu vakum dalam kereta pon lagi banyak dia membebel. Hehehe. Senyum je la. Dah tau kereta tu ai tau naik jer kan. Huhuhuhu.

Mekasih hasben meringankan keje ai. Pasni boleh la pinjam lagi eh bos en.beliau. Hehehe. 

Hari tu sebelum beli karpet saya terfikir jugak susah nak handle, tapi sebab berkenan corak dia bulat-bulat tu, matching plak dengan sarung kusyen tuh. Even color tak matching tapi dah kata berkenan kan. En. beliau biasanya dia sokong je saya bab-bab dalam rumah & dapur neh.

Takdelah licin bersih clear sangat pon kan. Tapi ok lah kan. Nasib baik tak snap pic sebelum dan selepas. Kalau tak pengsan korang tengok pic sebelum. Hahah.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...