Para Pengikut..

Thursday 21 February 2013

Tropicana Twister.

Salam uollss.

Tropicana Twister ni best kan. Rasa sweet sour gitu.

Selalunya mata sentiasa bergayut oleh syaitonn. Setiap hari pasti terlelap mungkin sebab letih sangat kot. Letih fikiran dan emosi. Tapi pagi tadi beli Twister ni terus mata segar bugar. Mencatat rekod tidak terlelap. Ewahh. Rekod la sangat kan.


Alkisahnya di sebuah kedai menjual Twister.

Saya jenguk-jenguk dalam fridge kedai tu ada dua botol twister yang duk bersebelahan. Satu botol berharga RM2.60. Satu botol lagi berharga RM3.00. Saya bawak duit cukup-cukup RM3. Berlenggang kangkung tanpa bawak wallet.
Terus saya terpikir kalau ada dua harga yang tak sama baik amik harga yang lagi murah kan. Hikss.
Bawak botol Twister berharga RM2.60 ke kaunter.

Abang kaunter scan harga..
"Tiga ringgit kak"
Saya tunjuk botol kat dia.."Ni tulis RM2.60"
"Eh,yeke kak. Takpelah" Dia pulangkan baki 40sen kat saya.

Hehehe..So, moral of the story kalau ada barang sama dengan harga yang berbeza sila ambik harga yang lebih murah. Tapi hanya boleh praktik di kedai-kedai kecik sahaja. Heee. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...