Para Pengikut..

Sunday 27 March 2011

Pelamin oh pelamin!

Sepanjang hari ini menerjah butik pengantin menemani Ila si adik angkat yang akan bertunang 23 April nanti.

Jadi sambil-sambil tu boleh la saya turut ushar-ushar untuk majlis saya nanti (ok. mood berangan). Ila punya tema baju tunang kaler pink. Baju dah ada dua pasang cuma tinggal dia dalam proses membulatkan tekad untuk pakai yang mana.

Make up pulak akak dia jer yang make up kan. Save budjet you. Lagipun nie tunang jer. Tak perlu la kot berhabisan ribuan ringgit.

Mula-mula pergi kedai atas tu.
Sebab ada kawan-kawan cakap cantik. Tak tahu apa yang cantik. Jadi terjah saja dulu. Wah. Bukan saja cantik malah baik. Saya paling respek bila masuk kedai di layan bagai permaisuri. Terus rasa nak berurusniaga dengan akak tu. Baju pengantin cantik mungkin sebab kedai baru jadi bajunya baru-baru dan up too date. Tengok harga pun cantik jugak.
'Akak, biasa orang tempah berapa lama sebelum majlis langsung?'
'Tak tentu jugak. Kadang-kadang 3 bulan sebelum dah tempah. Yang bulan 6 (school holiday) nanti pun dah penuh customer booked'


'Bulan 6???!!'

Gulp!!Telan liur.

Ok. Means saya pun kena tempah sekarang!!

Yang nie cantik kan. Simple je. Kaler putih suci murni jer kan.

Ok. Pakai gaun wedding nanti agak-agak ayah kasi penampo tak?

Wah. Kaler pink + biru. Sangat santek!

Kaler hijau!!
Yang kebanyakkan teman-teman cadangkan kaler ni kerana ini kaler kecintaan saya!!

Kaler hijau lagi.

Kaler grey pun santek kan.

Pink + putih pun cantik. Suka jugak!!

Ok. Biru nie pun santek jugak. Saya suka jugak!!

Akhirnya..
Keputusan selepas beberapa kedai diterjah..
Saya terus buta warna tak tahu kaler apa harus dipilih.
KERANA SEMUANYA SANTEK-SANTEK!!!!!





6 comments:

  1. heyy..kelmarin juga sy dlm misi dais hunting!! tapi tak masuk kedai ni.. xsempat. esok2 kena g ni..:)

    ReplyDelete
  2. sis..sila mencadangkan pd sy kdai yg kamu terjah!!bgus jgk cti sabtu kan.jom menerjah lg next week!!

    ReplyDelete
  3. Salam akak. haha.comel. belum dalam sejarah orang memilih colorful. wah, kena pakai kacamata hitam jika mahu melihat . :-p

    Oh ya, mungkin kak iza perasan, tapi sekadar sekali lagi pemberitahuan, ada nama akak dalam entri ini : Kerana kamu saya masih menulis, maaf kerana sewajarnya Anem letak atas lagi.

    Salam sayang kakiza comel:)

    ReplyDelete
  4. anem dear:

    hehe.sila cr bju colorful spy sma spt tema.kekeke..

    P/s:bla akak ckp kt mak anem nk dtg jgk,terus mak ckp 'owh,anem yg nk dtg mjls hari tu tp xjadi kan'.hee..

    ReplyDelete
  5. kedai 2 sy pon survey ari 2 kak fiza..tp nye xde la cantik mcm ni..aii..aku slh pandag ke..tup2 da book kat tmpt len..akak pnh pegi x ats BSN beso..kat plaza tuhh..cbe p situ..ok jgk..pemes la..

    ReplyDelete
  6. Norul : tak perasan plak ada situ..orait.akan sy menerjah ke situ..=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...