Para Pengikut..

Wednesday 7 July 2010

Addict

Entri tentang perkara yang tiba-tiba terlintas difikiran saya. Ini adalah entri yang tidak berkaitan dengan drug addict. Harap maklum.

Kamu pernah tak addict pada sesuatu perkara?OK! Baik saya terangkan definisi addict mengikut kamus fikiran saya. Addict ni umpama suatu keadaan yang memaksa kamu untuk lakukan ia dengan sangat kerap. Ia mungkin objek, keadaan dan manusia dan sebagainya yang buat kamu rasa tak dapat melengkapkan hari kamu tanpanya walaupun cuma untuk sehari.

Kamu pernah tak masa zaman sekolah suka pada seseorang. Suka dalam ertikata addict. Tak lengkap andai kamu tak melihatnya sehari. Sengaja pergi toilet empat kali sehari lalu sebelah kelas dia sedangkan toilet kat belakang kelas kamu pun ada.

Addict dengan futsal atau bola sepak sampaikan rasa lain macam jer andai tak sepak bola untuk sehari. Yang kaki bangku pula mungkin addict dengan games bola sepak. Kalau tak sentuh games tu rasa tak lengkap 24 jam yang dilalui. Kamu memang berpenyakit addict la kalau main games bola masa waktu pejabat.

Addict dengan shopping. Tak kira awal bulan, tengah bulan atau akhir bulan kamu mesti shopping.

Atau ada juga yang addict dengan makanan. Tiap-tiap hari nak makan nasi lemak Mak Minah seberang jalan. Eh! nasi lemak Mak Minah ni sedap ke? Atau kamu addict dengan anak dara Mak Minah yang ayu. Ada udang sebalik mee rupanya.

Terpulangla pada individu untuk addict terhadap apapun atau sesiapapun. Kadang-kadang ia boleh bagi semangat dan perangsang tapi dalam masa yang sama juga ia/dia boleh melekakan kita. Kan??

Saya sangat addict terhadap sesuatu ini. Hari-hari yang saya lalui tidak lengkap tanpanya. Saya dibesarkan dengannya. Tea O panas..keke.. Betul! Saya bukan bergurau. Dulu saya addict dengan tea O panas buatan mak. Bila dan pandai bancuh sendiri, saya addict dengan tea o panas buatan sendiri. Dan tiap-tiap malam inilah minuman addict saya. Sekian..

2 comments:

  1. Saya addict ngan milo peng pokmang!bile balik umah..addict lak ngan nes o peng sayer yg beshhh!!!

    ReplyDelete
  2. betul2..milo beliau sgt besh!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...